Indien inkoopfacturen onjuist worden ingelezen of aan een verkeerde crediteur worden gekoppeld is dit in de meeste gevallen omdat er een foutief IBAN, btw- of KvK-nummer is ingevuld bij de crediteur. Controleer de gegevens van de crediteur die (onterecht) gekoppeld is en corrigeer ze.
Tevens is het zeer belangrijk dat je eigen bedrijfsgegevens aanwezig en correct zijn in het veld "Bedrijfsinformatie" bij je opmaakprofielen.
Log in en volg deze stappen:
Instellingen Profiel briefpapier Bedrijfsinformatie
Indien je dit veld met opzet leeg hebt gemaakt om te voorkomen dat deze informatie op documenten wordt weergegeven, zet dan de optie "Weergave" op "Nooit". Je kunt het veld dan vullen zonder dat deze informatie op documenten verschijnt.
Op ontvangen facturen vermelden crediteuren soms ook jouw bedrijfsgegevens. Denk bijvoorbeeld aan een btw-nummer wanneer ze de btw naar je verleggen of aan een IBAN wanneer ze een bedrag van je rekening incasseren. Gegevens die je hebt ingevuld in het veld "Bedrijfsinformatie" negeren we zodat er niet onterecht op gekoppeld kan worden.
We gebruiken alle informatie die je bij een crediteur kan invullen om een factuur of bon automatisch te koppelen. Om de detectie correct te laten functioneren is het van belang om zoveel mogelijk informatie bij de crediteur in te vullen. Omdat op kassabonnen vaak geen kvk- of btw-nummer vermeld staat maar wel een telefoonnummer is het zinvol om dit telefoonnummer ook bij de crediteur op te slaan.
Heb je bovengenoemde stappen doorlopen maar blijft een factuur onterecht aan een verkeerde crediteur gekoppeld worden dan kun je een e-mail sturen naar support@factuursturen.be en dan zullen we ons best doen om het probleem te achterhalen.
Kunnen we je verder helpen? Stuur gerust een e-mailtje naar
De laatste update van ons systeem is van 09-10-2024. En we zijn alweer druk bezig met de volgende versie.